S-a creat o întreagă revoltă, iar mai mulți elevi cer desființarea Bacalaureatului. Însă, nu o suprimare propriu-zisă, ci își doresc ca sistemul de evaluare să fie schimbat, iar abilitățile lor să fie puse într-o lumină bună. Iată care sunt argumentele elevilor care cer schimbarea metodei de evaluare, după 12 ani de școală!
În luna martie 2024 a avut loc o nouă sesiune de simulare a examenului de BAC. Astăzi, 15 martie 2024, elevii află notele. În jurul examenului maturității s-a creat o întreagă revoltă, iar unii dintre elevi cer desființarea Bacalaureatului. Prin propunerea respectivă nu se cere, însă, suprimarea propriu-zisă a examenului, ci schimbarea modului de evaluare.
De exemplu, o astfel de propunere vine din partea Asociației Elevilor din Constanța. Elevii își doresc o schimbare în sistemul de evaluare, deoarece pe cea actuală o consideră „inutilă”. Totodată, susțin că profesorii i-ar învăța pe elevi doar cum să tocească, fără a înțelege informațiile în profunzime.
Vezi și PERLA ANULUI LA SIMULAREA BACALAUREATULUI! CE A SCRIS UN ELEV DIN PRAHOVA, DESPRE NICOLAE CEAUȘESCU
Lorena, reprezentant al Asociației Elevilor din Constanța, a precizat că elevii sunt puși în situația de a învăța mecanic informațiile (de exemplu, comentariile la Limba și Literatura Română). Eficiența ar exista în momentul în care ar fi mai multe subiecte de creativitate.
„Nu sunt eficiente subiectele. Pur şi simplu, trebuie să tocească un comentariu sau ce a spus un anumit critic, trebuie să ţină minte, să vină cu citate, din nou, să le memoreze. Ar fi mult mai eficient dacă ar fi mai multe subiecte de creativitate, de gândire critică sau cum este acel subiect la limba română, de argumentare, un eseu argumentativ. Acela ni se pare un exerciţiu bun”, a spus Lorena Drăguşin, care face parte din Asociația Elevilor din Constanța.
Întreaga revoltă vine după simularea la Bacalaureat, care a avut loc între 4 și 6 martie 2024. De altfel, nemulțumirile vin pe fondul stilului în care profesorii predau materia la clasă. De pildă, o elevă de clasa a XII-a a precizat că nu este ușor să fie reținute comentariile la Limba Română, iar subiectul III de la BAC „nu ne pune la încercare abilităţile noastre pe care ar trebui să le avem în viaţa de zi cu zi ca adulţi”.
„Cel puţin la română, subiectul 3 este o problemă pentru că nu ne pune la încercare abilităţile noastre pe care ar trebui să le avem în viaţa de zi cu zi ca adulţi. Pentru că eu la uman am peste 14 comentarii de învăţat, lucru care nu este uşor şi nu cred că voi mai avea nevoie de ele pe parcursul vieţii”, a precizat o elevă de clasa a XII-a, arată Observatornews.ro.
Deși elevii se plâng de stilul în care materia este predată și de modul în care se desfășoară examenul maturității, profesorii au alte opinii. De exemplu, aceștia consideră că Bacalaureatul este necesar.
Reamintim faptul că a mai fost readusă în discuție desființarea Bacalaureatului, însă în pandemie. Atunci, după invocarea stării de urgență și suspendarea cursurilor, a apărut în spațiul public o informație prin care un grup a solicitat „anularea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat și promovarea claselor a VIII-a și a XII-a prin calcularea medilor celor patru ani de studiu care să constituie media de admitere ce ar înlocui media celor două examene”. Memoriul respectiv s-a adresat fostului Ministru al Educației Monica Anisie, arată Newsweek.ro. Presiunile au fost respinse.